18.11.2016
Viete, že od 01.01. 2017 vám postupne začnú chodiť dôležité úradné dokumenty do úradnej elektronickej schránky vašej firmy? Prečítať si ich môžete, len ak máte elektronický občiansky preukaz s čipom, tzv. „eID kartu“a k nemu aktivovaný bezpečnostný osobný kód tzv. „BOK“.
O vydanie eID karty môžete požiadať na ktoromkoľvek okresnom riaditeľstve Policajného zboru alebo v klientskom centre Ministerstva vnútra Slovenskej republiky.
V prípade, že už ste držiteľom elektronického občianskeho preukazu, ktorý však používate iba klasickým spôsobom, o jeho bezplatnú aktiváciu môžete požiadať na oddelení dokladov ktoréhokoľvek okresného riaditeľstva Policajného zboru.
Z pohľadu používateľa ide o zadanie 6-miestneho BOK-u prostredníctvom ktorého sa pomocou čítačky kontaktných elektronických čipových kariet prihlásite na portál http://www.slovensko.sk/a tým získate prístup do štátnej e-schránky.
Pokiaľ e-schránku máte aktivovanú na doručovanie, prijímať i prezerať úradnú poštu môžete už v súčasnosti.